مشخصات بهترین نوع میگو خشک

میگو از محصولات دریایی محبوب و پر مصرف در تمام نقاط دنیا می باشد. میگو دارای انواع مختلفی است که بسته به زیستگاه آن دارای ابعاد و اشکال مختلفی می باشد. میگو از جمله ابزیان بسیار لذیذ و دارای ارزش غذایی فوق العاده می باشد که از امگا ۳ و فسفر بالا برخوردار است.

میگو از نظر صید و برداشت به دو مدل دریایی و پرورشی تقسیم می گردد که نوع پرورشی به نام میگوی وانامی نیز اکثر در سواحل دریا و با آب دریا پرورش می یابد.

محصولاتی که از میگو بدست می آید بسیار متنوع بوده و طرف داران خاص خود را در نقاط مختلف دنیا دارد. در واقع فرآوری و بسته بندی میگو به مدل های مختلفی از جمله، میگو فریز شده ، میگو پاک شده، میگو خشک، میگو نیمه خشک و فریز دراید انجام می شود. علاوه بر گوشت میگو، پوست میگو نیز استفاده های زیادی دارد که در مقالات بعدی به صورت مفصل به آن پرداخته می شود. در این مقاله به بحث تولید و صادرات انواع میگو خشک می پردازیم.

روش تولید انواع میگو خشک

همان طور که گفته شد، میگو خشک یکی از محصولات فراوری شده از میگو میباشد که هم از میگو پرورشی و هم از میگو دریایی قابل تولید می باشد. میگو خشک نیز به نوبه خود به مدل های مختلفی فراوری می گردد. از جمله مدل های فراوری میگو خشک عبارتند از:

  • میگو خشک پاک شده اجیلی
  • میگو خشک با سر و پوست
  • میگو نیمه خشک
  • میگو خشک با روش فریز دراید

در این مقاله به بحث در دو مورد اول، میگو خشک پاک شده اجیلی و میگو خشک با سر و پوست می پردازیم.

دو مورد مذکور از نوع میگو کاملا خشک می باشند که روش تولید یکسانی دارند.

در واقع میگو خشک به دو روش صنعتی و سنتی تولید می گردد.

مراحل تولید میگو خشک به شرح زیر می باشد:

  • مرحله پختن میگو
  • خشک کردن میگو
  • پوست گیری میگو

ابتدا میگوی تازه دریایی یا پرورشی در دیگ های مخصوصی در آب نمک به مدت معین پخته می شود. سپس میگو پخته شده خشک می گردد و در پایان پوست گیری می شود.

هر کدام از انواع میگوی پرورشی و دریایی دارای کیفیت مخصوص به خود دارند که در مقالات بعدی در مورد آنها بحث خواهد شد.

همچنین دیگ مخصوص پختن میگو به دو صورت سنتی و صنعتی می باشد. در روش صنعتی از دیگ های بخار مخصوصی استفاده می گردد که کار تولید میگو خشک را سریع و راحت می نماید.

میگو پخته شده می بایست ابتدا خشک گردد. این کار نیز به دو روش سنتی و صنعتی انجام می گردد.

در روش سنتی، میگو پخته شده در فضای مخصوصی در محیط باز و در معرض مستقیم نور خورشید پخش شده و پس از آنکه رطوبت آن به مقدار قابل قبولی رسید، میگوی خشک شده را جمع آوری می نمایند.

در روش صنعتی، میگو پخته شده در مخازن مخصوصی در معرض حرارت و هوای داغ قرار داده شده و سپس میگوی خشک شده آماده می گردد. در این حالت میگو خشک شده با سر و پوست تولید شده است.

مرحله بعدی، پوست گیری میگو می باشد که این مرحله نیز به دو روش سنتی و صنعتی انجام می گردد.

در روش پوست گیری سنتی، میگو خشگ شده را در کیسه های مخصوصی قرار داده و با ضربه زدن مکرر به آن باعث جدا شده پوست میگو میگردید. ولی در روش صنعتی، با استفاده از دستگاه مخصوص، پوست گیری میگو انجام میگردد. با توجه به اینکه میگوی تولید شده با روش ماشینی بسیار تمیز تر از روش سنتی می باشد، امروزه پوست گیری میگو خشک در هر دو روش سنتی و صنعتی به استفاده از روش ماشینی انجام می گیرد.

خواص میگو خشک و مصارف آن

میگو خشک بسیار مغذی بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد. از جمله خواص آن می توان به آمگا ۳ ، فسفر ، پروتئین، کلیسم و بسیاری از ویتامین ها را اشاره نمود.

میگو در درمان کم خونی و فشار خون بسیار موثر بوده و مصرف آن در دوران بارداری نیز توصیه می گردد.

میگو خشک آجیلی علاوه بر استفاده در تهیه غذا های دریایی، به صورت اجیلی نیز مصرف می گردد.

 

قیمت بهترین نوع میگو خشک صادراتی

علاوه بر مصرف میگو خشک در کشور، حجم قابل توجهی از این محصول به دیگر کشورها صادر می گردد. از جمله کشورهای وارد کننده میگو خشک از ایران می توان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (امارات، عمان، کویت، بحرین و قطر)، همچنین بخشی از صادرات به کشورهای چین و اروپا (اسپانیا) اشاره نمود.

نوع درجه دو میگو خشک و پوست میگو خشک، برای مصارف داخلی از جمله مواد اولیه در تولید غذای ماهی و میگوی پرورشی می باشد و همچنین جهت تولید و مصارف دارویی و صنعتی کاربرد گسترده ای دارد.

شرکت مرویش از شرکت های فعال در زمینه تولید و صادرات میگو خشک می باشد. این شرکت افتخار این را دارد که با بکارگیری نیروی کار متخصص و با تجربه و استفاده از روش های مدرن در تولید و فرآوری محصولات، آنها را با بهترین کیفیت و بسته بندی استاندارد و همچنین ارائه بهترین قیمت رقابتی در اختیار مشتریان عزیز و شرکت های درخواست دهنده این محصولات قرار دهد.

مشاوره و فروش

  • 9 − 7 =

از آنجا که فعالیت در زمینه های تولید و صادرات آبزیان دریایی بسیار رقابتی بوده، قابل ذکر است که شرکت مرویش سالهاست که افتخار تجربه تولید و صادرات محصولاتی از جمله میگو خشک اجیلی درجه یک، ماهی ساردین و ماهی متوتا خشک، پوست میگو خشک، میگو وانامی و میگو دریایی به صورت تازه و فریز شده، برای مصارف شرکت های داخلی و صادرات به کشورهای مختلف را دارد.

از جمله وجه تمایز شرکت مرویش نسبت به دیگر شرکت های تولید کننده محصولات دریایی:

  • کیفیت فوق العاده محصول بنا درخواست متقاضی
  • جلب رضایت مشتریان و پایبندی به تعهدات قرارداد
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته به تقاضای مشتریان
  • مشاوره رایگان به متقاضیان داخلی و خارجی جهت انتخاب محصول مناسب و روش های حمل و نقل داخلی و بین المللی
  • تحویل سفارش در کوتاهترین زمان ممکن
  • بسته بندی با درجه کیفی و استاندارد های صادراتی
  • ارسال و تحویل کالا به مقصد مورد نظر مشتری و یا مکان قابل دسترس بنا درخواست متقاضی شرکت های داخلی
  • محیا نمودن شرایط تحویل کالا بر اساس قوانین اینکوترمز و توافق قراردادی با مشتریان
  • تهیه مدارک و مستندات صادراتی و حمل و نقل کالا
  • سیستم حمل و نقل داخلی و بین المللی جهت صادرات

مهمتر از همه موارد فوق، علاوه بر انجام تعهدات در زمینه های کیفیت کالا، بسته بندی و سیستم های باربری داخلی و بین المللی، قیمت تمام شده محصول می باشد که با مناسب ترین قیمت رقابتی در اختیار متقاضیان شرکت های داخل کشور و همچین مشتریان صادراتی قرار میگیرد.