🔹 مجموعه مرویش شما را به خرید بهترین انواع محصولات دریایی دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که محصولات دریایی خوب می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
  • 13 + 4 =
, , ,

خرید بهترین نوع ماهی متوتا خشک صادراتی

 

مشخصات بهترین نوع ماهی متوتا صادراتی

ماهی متوتا در کشور های زیادی صید می شود و در ایران، یکی از ماهیان معروف آب های خلیج فارس می باشد که در مناطق جنوبی کشور مخصوصا در آبهای بندرعباس، بندر لنگه و در جزایر قشم به وفور صید می گردد.

این ماهی از ماهیان ریز جثه بوده و طعم بسیار لذیذی دارد. اگر چه این ماهی از نظر اندازه ریز می باشد ولی، از ارزش غذایی فوق العاده ای برخوردار می باشد. رنگ ماهی متوتا در زمان صید به رنگ نقره ای و ترکیبی از طیف آبی رنگ بوده که بسیار زیبا به نظر می رسد و اندازه طول این ماهی بین ۳ تا ۹ سانتیمتر می باشد.

این ماهی مصارف گوناگونی دارد و با توجه به نوع مصرف آن در مدل های متفاوتی فرآوری می گردد.

با توجه به کیفیت عالی ماهی متوتا در ایران و تقاضای بالای کشور های مختلف، کشور ایران از صادر کنندگان فعال در این زمینه می باشد که در مقالات بعدی به صورت کامل به موضوع صادرات این محصول و مزایای آن پرداخته می شود.

 

 

مصارف خوراکی ماهی متوتا

روش های مصرف این ماهی در نواحی مختلف جهان بسیار متفاوت می باشد. بهمین خاطر این گونه ماهی به شیوه های گوناگون پس از صید فراوری و تولید می گردد.

به طور کلی روش های فراوری و بسته بندی این محصول به سه روش مختلف تقسیم می گردد:

  • استفاده ماهی متوتا به صورت تازه
  • تولید کنسرو ماهی
  • استفاده به صورت خشک شده

 

  • ماهی متوتا تازه، همانند دیگر ماهی های دریایی به صورت سرخ شده، سوخاری و استفاده از آن در دیگر غذاهای دریایی مصرف می شود.

البته بسته بندی و صادارت این ماهی به صورت خام، روش ها و شیوه های خاصی دارد که در مقالات بعدی به صورت مفصل به بررسی آن می پردازیم.

  • ماهی متوتا به همراه ماهی ساردین در تولید کنسرو ماهی کاربرد دارند.

ماهی متوتا و ماهی ساردین هر دو از ماهیان ریز جثه می باشند که در تهیه کنسرو ماهی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به خواص بالای از جمله درصد بالای امگا ۳ این دو نوع ماهی، مصارف کنسور آنها در کشورهای مختلف بسیار بالاست و افراد زیادی خواهان این نوع محصول می باشند .

  • ماهی متوتا خشک، دو نمونه ماهی متوتا خشک تولید و فراوری می گردد:
  • ماهی متوتا خشک نمک دار
  • ماهی متوتا خشک بدون نمک

از شیوه های رایج تولید ماهی متوتا، فراوری و بسته بندی این محصول به صورت خشک شده می باشد. عمده صادرات این ماهی از ایران به صورت خشک شده انجام میگردد. به این صورت که ماهی متوتا پس از صید به صورت اغشته به نمک یا بدون نمک در مکان های خاصی در معرض نور خورشید خشک می گردد و پس از اینکه درصد رطوبت این ماهی به حد کافی رسید، جمع آوری می گردد و در انبار های مخصوص جهت بسته بندی منتقل شده و در آنجا نگهداری می شود.

 

 

بهترین قیمت ماهی متوتا خشک

ماهی متوتا خشک نمک دار و بودن نمک، با توجه به کیفیت ماهی، به دو نوع درجه یک و درجه دو تقسیم میگردد. مقدار نمک افزوده شده برای ماهی متوتا خشک درجه یک، ۲ درصد و برای ماهی متوتا خشک درجه دو، ۴ درصد می باشد. ماهی متوتا خشک نمکی درجه یک برای مصارف انسانی کاربرد دارد و نوع درجه دو برای مصارف غیر انسانی از جمله تولید پودر ماهی خشک که غذای ماهی و میگوی پرورشی می باشد و همچنین جهت تولید کود کشاورزی و نیز مصارف دارویی کاربرد دارد. موارد مصرفی این ماهی به صورت مفصل شرح داده خواهد شد.

قیمت ماهی متوتا خشک نسبت به دیگر محصولات دریایی بسیار مقرون به صرفه بوده و از ارزش غذایی فوق العاده ای برخوردار می باشد. این موضوع باعث شده که طرفداران غذاهای دریایی در نقاط مختلف دنیا به وفور از این محصول استفاده کنند.

 

 

بنابراین با توجه به مزایای بی شمار ماهی متوتا خشک که در این مقاله بحث گردید، می توان به این نکته اشاره نمود که مصرف داخلی و صادراتی این محصول قابل توجه بوده و برای تولیدکنندگان این محصول سالانه از نظر ارزش مالی و سرمایه گذاری در جهت فرآوری آن به روش های سنتی و مدرن بسیار سودمند و رضایت بخش می باشد.

شرکت مرویش از جمله شرکت های فعال در زمینه تولید ماهی متوتا خشک به دو صورت درجه یک و درجه دو می باشد. این شرکت افتخار این را دارد که با بکارگیری پرسنلی با تجارب درخشان در تولید این محصول، بهترین کیفیت ممکن را در هر دو حالت تولید درجه یک و درجه دو در اختیار مشتریان عزیز و شرکت های درخواست دهنده این محصول قرار دهد.

قابل ذکر است که شرکت مرویش سالهاست که تجربه تولید و صادرات محصولاتی از جمله میگو خشک درجه یک و ماهی متوتا خشک درجه یک به کشورهای مختلف را دارد.

از جمله وجه تمایز شرکت مرویش نسبت به دیگر شرکت های تولید کننده:

  • کیفیت فوق العاده محصول بر طبق درخواست مشتریان
  • پایبندی به تعهدات و توافقات بین شرکت و مشتریان
  • پاسخگویی شبانه روزی به درخواست مشتریان
  • تحویل سفارش در حداقل زمان ممکن
  • بسته بندی با درجه کیفیت عالی
  • ارسال، حمل و تحویل بار به مناسب ترین مکان برای دسترسی مشتریان داخلی و نیز تحویل بار در مقصد مورد نظر مشتری
  • محیا نمودن شرایط تحویل و حمل بار با توافق های قراردادی با مشتریان صادراتی به روش های مختلف از جمله تحویل و ترخیص کالا در گمرک مبدا، تحویل و ترخیص کالا در گمرک مقصد و همچنین بیمه کالا بر اساس توافق مشتریان
  • تهیه مدارک و مستندات صادراتی و حمل و نقل کالا
  • محیا نمودن وسایل نقلیه مناسب حمل بار داخلی و کانتینر مناسب حمل بار صادراتی و بین المللی

مهمتر از همه موارد فوق، علاوه بر انجام تعهدات در زمینه های کیفیت کالا، بسته بندی و سیستم های باربری داخلی و بین المللی، قیمت تمام شده محصول می باشد که با مناسب ترین قیمت در اختیار شرکت های داخل کشور و همچین مشتریان صادراتی قرار میگیرد.

مشاوره و فروش

  • 11 + 2 =

 

🔹 مجموعه مرویش شما را به خرید بهترین انواع محصولات دریایی دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که محصولات دریایی خوب می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
  • 12 − 2 =