🔹 مجموعه مرویش شما را به خرید بهترین انواع محصولات دریایی دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که محصولات دریایی خوب می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
  • 13 − 7 =

انواع میگو پرورشی و روش پرورش آن ها

میگو به سبب ارزش غذایی بالایی که دارد، جای خود را به خوبی در سفره خانوارها باز کرده است. در نوشتار زیر، به بررسی انواع میگو پرورشی، نحوه خرید و سایر موضوعاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، می پردازیم. انواع میگو پرورشی و روش پرورش آن ها

انواع میگو ، شناخت و مصرف درست آن

انواع میگو ، شناخت و مصرف درست آنانواع مختلفی از میگوها وجود دارند که بسته به شرایط محیطی در آب های شور و شیرین زندگی می کنند. میگوها را از لحاظ آب و هوای محل زندگی شان نیز، می توان دسته بندی کرد که به دو دسته میگوهای گرم سیری و سرد سیری، تقسیم بندی می شوند. 
این غذای دریایی خوشمزه، دارای خواص های زیادی است و سرشار از پروتئین و مواد معدنی می باشد. به همین دلیل یکی از بهترین غذاها برای افراد سالخورده و ناتوان می باشد. همچنین افرادی که نیاز به رشد عضله دارند، می توانند از پروتئین موجود در میگو برای رشد عضلات خود بهره مند شوند. 
به جهت آشنایی با میگو تازه می توان به نکات زیر توجه کرد:

  • رنگ میگو باید تا جایی که امکان دارد یکدست باشد. 
  • در صورت خرید میگو تازه، سر آن را جدا کنید زیرا معمولا میگوها از سر شروع به فاسد شدن می کنند. 
  • قسمت گوشتی بدن میگو باید سفت باشد. 

در مورد شناخت میگو تازه باید به این نکته توجه داشت که میگو، نباید به هیچ عنوان بوی بدی بدهد. 

خرید بهترین انواع میگو پرورشی

اکثر مزارع پرورش میگو در استانهایی نظیر سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر وجود دارند. اما این، بدان معنی نیست که در سایر استان های کشور نمی توان به این محصول دسترسی داشت. در واقع، در تمامی مراکز فروش و بازار های آبزیان در کشور، می توان به خرید میگو پرورشی اقدام کرد زیرا مراکز پرورش میگو، محصولات خود را جهت عرضه به تمام نقاط ایران می فرستند. 
در این مراکز، علاوه بر میگوهای پرورشی می توان به میگوهایی که از دریا صید شده اند نیز دسترسی داشت. نحوه عرضه میگو به دو صورت فله و بسته بندی انجام می شود در صورتی که اقدام به خرید، به صورت بسته بندی می کنید، حتما به تاریخ انقضا و پروانه بهداشتی شرکت مورد نظر توجه کنید تا محصولی با کیفیت و استاندارد به شما تحویل داده شود. 
امروزه با افزایش استفاده از اینترنت، فروشگاه های آنلاین زیادی در بستر اینترنت پدید آمده اند که اقدام به فروش انواع آبزیان می کنند لذا خرید اینترنتی نیز، یکی دیگر از گزینه های پیش رو برای مصرف کننده است.  

آشنایی با انواع گونه های میگو پرورشی

آشنایی با انواع گونه های میگو پرورشی شاید چندی پیش مصرف میگو در سبد غذایی خانوارها جایی نداشت اما با بیشتر شدن اطلاعات خانواده ها در زمینه فواید این آبزی، کم کم سرانه مصرف میگو بالا رفت و تقاضا برای آن زیاد شد. به همین جهت پرورش میگو به شغلی با درآمد تبدیل شد. 
در کشور ما گونه های مختلفی از میگو، به شکل پرورشی یافت می شود. از جمله نمونه هایی که می توان به آن اشاره کرد عبارتند از:

  • میگو سفید
  • میگو ببری
  • میگو موزی

پرورش میگو به طور معمول در استخر هایی که از نظر مکانی به دریا نزدیک است انجام می شود. برداشت میگو چالش بزرگی برای پرورش دهنده به حساب می آید زیرا میگوهای پرورش یافته باید هر چه سریعتر به بازار منتقل شوند و مورد استفاده مصرف کننده قرار بگیرند. 
بعضی از مزارع پرورش میگو، محصول خود را به بازار داخلی می فرستند تا مورد استفاده مصرف کننده داخلی قرار بگیرد. اما بعضی دیگر، از میگوها برای امر صادرات استفاده می کنند و محصولات خود را جهت استفاده مصرف کننده خارجی، به خارج از کشور می فرستند. 
در صورتی که بازار خارج از کشور به خوبی شناسایی و تحلیل شده باشد، صادرات می تواند گزینه سودآوری برای تولید کننده باشد و باعث سودآوری برای تولید کننده و رونق اقتصادی برای کشور می شود. یکی ار بهترین سازمان ها، جهت مشاوره برای افرادی که می خواهند وارد این حرفه بشوند، سازمان شیلات ایران است. 

 

🔹 مجموعه مرویش شما را به خرید بهترین انواع محصولات دریایی دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که محصولات دریایی خوب می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
  • 13 − 5 =
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.